وزير ارشاددر آيين پاياني منظومه جشنواره هاي قراني:

میانگین مطالعه قرآن و ادعیه در روز 12 دقیقه است

وزیر ارشاد با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور گفت : میانگین مطالعه قرآن و ادعیه ایرانیان در کشور ، 12 دقیقه در روز است؛این زمان کافی نیست و ما باید هر چه بیشتر با قرآن مانوس باشیم؛ اصحاب فکر ، اندیشه ، فرهنگ وهنر ،آثار قرانی را در قالب زیبای هنر برای تفهیم به عامه مردم ارائه کنند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور گفت : میانگین مطالعه قرآن و ادعیه ایرانیان در کشور ، 12 دقیقه در روز است .

به گزارش یزدفردا به نقل از ایرنا ،سید 'محمد حسینی' در مراسم اختتامیه نخستین منظومه جشنواره قرآنی آیات فجر در سالن همایشهای صدا و سیما افزود: این زمان کافی نیست و ما باید هر چه بیشتر با قرآن مانوس باشیم ، قرآن کتاب آسمانی و  راهنمای زندگی انسانها در مسایل فردی و اجتماعی است .

وی گفت : اگر می بینیم که مسلمانان در جای جای دنیا با مسایل و مشکلات روبرو هستند همه اینها به سبب فاصله گرفتن از قرآن است .

حسینی تصریح کرد : اصحاب فکر ، اندیشه ، فرهنگ وهنر باید یک گام جلوتر از توده های مردم باشند و آثار قرانی را در قالب زیبای هنر برای تفهیم به عامه مردم ارائه کنند .

وزیر ارشاد دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فراوانی ابزارهای هنری در زمان حاضر گفت : این انتظار وجود دارد که خبرگان جامعه بیشتر از دیگر اقشار در وادی قرآن گام بردارند و از این طریق الگویی برای دیگران باشند.

وی ادامه داد: اگر انسان درست بیندیشد به طور قطع راه صحیح زندگی را پیدا خواهد کرد و این راه جز با اندیشیدن به قرآن میسر نخواهد بود .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلا می در پایان ابراز امیدواری کرد برگزاری این جشنواره بتواند گفتمان قرآن در جامعه را گسترش دهد تا آحاد مردم با این کتاب آسمانی انس گرفته و به آن احساس نیاز کنند، چرا که قرآن همیشه عامل پیوند انسانها با خدا است .

در پایان این مراسم به برگزیدگان این جشنواره و هنرمندان فعالیتهای قرانی با اهدای هدایایی تقدیر شد .

آیین پایانی ، نخستین منظومه جشنو اره های قرآنی آیات فجر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، نایب رییس مجلس شورای اسلامی ، معاونین وزارت ارشاد و جمعی از هنرمندان عرصه سینما تئاتر تلویزویون و موسیقی کشور شامگاه سه شنبه در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا